خانه دکوراسیون پذیرایی وسایل پذیرایی معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک

معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

شاید زمانی که اسم کتابخانه خانگی به میان می آید تعداد کمی تمایل به خرید و استفاده از کتابخانه در دکوراسیون منزل خود داشته باشند شاید یک دلیل عمده، نداشتن فضای کافی برای داشتن یک کتابخانه است.

تصوری که همه از کتابخانه دارند یک شی جاگیر و حجیم است که هیچ زیبایی برای خانه ندارد. اما خوشبختانه انواع مدل های زیبا و مدرن برای کتابخانه موجود است که علاوه بر نگهداری از کتاب ها می توانید از آن به عنوان یکی از وسایل کاربردی دکوراسیون منزل به شمار آورد که جلوه ای خاص و لوکس به محیط می بخشند.

اگر به مطالعه و نگهداری کتاب های مفید در منزل علاقه مند هستید بهتر است در فضای اتاق نشیمن و اتاق خواب یا اتاق کار قفسه کتاب شیک و مدرنی را نصب کنید. توجه داشته باشید که در قفسه کتاب علاوه بر قرار دادن کتاب های مختلف می توانید مانند شلف دیواری وسایل دکوری و تابلوهای تزیینی و … را هم قرار دهید. قفسه های کتاب در طرح های زمینی و دیواری طراحی می شوند.

انواع مدل های کتابخانه خانگی
انواع مدل های کتابخانه خانگی برای خانه های آپارتمانی

بر خلاف تصور خیلی از مردم تنوع کتابخانه های خانگی مخصوص خانه های کوچک بسیار بالاست. به طور که این مدل ها را می توانیم در دسته های متفاوتی تقسیم بندی کنیم. اما طبق تحقیقات میدانی انجام شده توسط تیم تحقیق و توسعه مجله پیت می توانیم تفاوت عمده مدل های کتابخانه ها را در دو گروه جنس کتابخانه و طراحی کتابخانه از هم جدا کنیم. در ادامه با زیر گروه های این دو دسته بیشتر آشنا می شویم.

1. انواع کتابخانه ها از نظر جنس و متریال

کتابخانه ها عمدتا در بازار از متریال هایی مثل چوب، ام دی اف، فلز و... تولید می شوند. در ادامه با مهم ترین متریالی که می توانیم در ساخت کتابخانه بکار ببریم اختصارا آشنا می شویم.

کتابخانه خانگی ام دی اف: توصیه می شود برای فضای های کوچک به خصوص آپارتمان ها از کتابخانه خانگی از جنس ام دی اف استفاده شود، آیا می دانید چرا؟ 

کتابخانه خانگی ام دی اف

کتابخانه های ام دی اف به دو دلیل پیشنهاد می شوند، اول این که این کتابخانه ها در مقایسه با سایر انواع مدل کتابخانه ها مانند کتابخانه چوبی قیمت تمام شده مناسب تری دارند. همچنین چون ام دی اف فرآورده ای از چوب است، دارای مقاومت و آستانه تحمل وزن بالایی نیز می باشد. اگر دوست دارید درباره مزایای ام دی اف بیشتر بدانید به مقاله "تمام نکاتی که درباره ام دی اف و برند های ام دی اف باید بدانید" سر بزنید

کتابخانه های چوبی: چوب یک متریال لوکس و قدیمی اما هنوز هم خلاقانه است. که شما برای زیباتر کردن دکوراسیون خانه خود می‌توانید از انواع مدل کتابخانه چوبی، استفاده کنید تا خانه ای با دکور لوکس و خلاقانه داشته باشید.

کتابخانه های چوبی

برای مثال قرار دادن کتابخانه ای چوبی با طرح ساده یا نقاشی شده در زمینه دیوار رنگ روشن، ترکیبی بسیار زیبا و قابل‌توجهی را بروی دیوار خانه شما به وجود می‌آورد. اما به این نکته هم باید توجه شود که کتابخانه های چوبی از نظر قیمت شاید توجیه اقتصادی نداشته باشند.

کتابخانه های فلزی: اولین و مهم ترین چیزی که توجه کاربران را در انتخاب کتابخانه های فلزی جلب می کند، مقاوم بودن در برابر ضربه یا تغییر شکل است. فلزات می توانند به تنهایی در ساخت محصولاتی همچون کتابخانه خانگی مورد استفاده قرار گیرند که در این حالت قیمتی بسیار مناسب تر از محصولات چوبی دارند.

کتابخانه های فلزی

اما با توجه به ماهیت سخت و سرد فلزات، نمی توان انتظار زیادی از جهت طراحی های متنوع در آنان داشت. گفته می شود این سری از محصولات با خنکی قابل توجه در فضا، برای افرادی که طبعی گرم دارند یک انتخاب دلچسب به حساب می آید.

2. انواع کتابخانه ها از نظر طراحی و شکل ظاهری

تنوع کتابخانه های خانگی از نظر طراحی زیاد است به همین دلیل در ابتدا به معرفی چند سبک طراحی کاربردی برای خانه های کوچک میپردازیم و سپس به سراغ معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک خواهیم رفت. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

- کتابخانه های پلکانی برای نصب بر روی دیوار طراحی شده اند، اغلب به صورت طبقات پلکانی هستند که به تدریج از پایین به بالا از سایزشان کاسته می شود.

- کتابخانه های زاویه ای دسته از کتابخانه ها برای جاسازی در یک گوشه از اتاق هستند.

- کتابخانه های مکعبی به هر دو جهت افقی و عمودی تقسیم شده اند و یک قطعه مکعب مانند را تشکیل می دهند.

- کتابخانه های توکار با طرح و ایده قبلی بر روی دیوار جاسازی و نصب  می شوند.

در ادامه با تصاویر برترین و جدیدترین مدل های مختلف کتابخانه خانگی از نظر طراحی که برای خانه های کوچک مناسب هستند، آشنا می شویم
معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک

معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک

معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک

معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک

معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک

معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک

معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک

ایده کتابخانه خانگی

ایده کتابخانه خانگی

کتابخانه چوبی ساده

مدل کتابخانه جادار

ایده کتابخانه خانگی

ایده کتابخانه خانگی

کتابخانه ساده خانگی

مدل کتابخانه جادار​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

کتابخانه دیواری کوچک

کتابخانه دیواری کوچک

کتابخانه دیواری کوچک

معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک

معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک

معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک


بهترین فضا ها برای قرارگیری کتابخانه در خانه های کوچک

1) راهرو معمولا فقط محل گذر هستند و قسمتی از متراژ خانه را هدر می‌دهند. این راهروی بلا استفاده  را تنها با کمک چند تخته چوب و ساختن قفسه می‌توان تبدیل به یک کتابخانه خانگی زیبا و شیک کرد.

2) یکی دیگر از مکان‌هایی مناسب برای تبدیل شدن به کتابخانه، دیوار پشت مبل است. این کار شاید باعث شود کمی مبل‌تان را جلوتر ببرید و کمی از فضای خانه‌تان را اشغال کنید اما مزایای بسیاری دارد. یکی از مزایای آن این است که اگر مستاجر باشید لازم نیست برای رنگ کردن دیوارها یا کاغذدیواری هزینه کنید و بزرگ‌ترین دیوار خانه را به این صورت می‌پوشانید.

3) اتاق خواب خانه معمولا یکی از بهترین مکان ها برای نصب انواع کتابخانه های دیواری است. بسیاری دوست دارند ساعاتی روی تخت دراز بکشند و مطالعه کنند. پس چه بهتر که یک کتابخانه دنج در این اتاق طراحی کنید. حتی اگر اتاقتان جا ندارد می‌توانید از قسمت بالای دیوار اتاق‌تان استفاده کنید و از انواع کتابخانه و شلف دیواری استفاده کنید.

4) مرز بین نشیمن و پذیرایی نیز یکی از بهترین مکان ها برای قراردادن کتابخانه است. در این حالت کتابخانه نقش پارتیشن یا همان تقسیم کننده فضا را دارد..

5) برای نشیمن های کوچک کتابخانه های دیواری بهترین گزینه اند، می توانید آن ها را در فرورفتگی های دیوار خود قرار دهید و از تمام فضای خود استفاده ی بهنیه داشته باشید.

6) اگر اتاق شما دو کاربری است یعنی به نحوی هم اتاق خواب شماست و هم اتاق مطالعه، بهتر است میز تحریر خود را پشت به تخت خوابتان قرار دهید، به شکلی که به تخت خواب دید نداشته باشید. اگر این امکان را به خاطر کمبود فضا ندارید، لازم نیست نگران باشید، می توانید از انواع میز تحریر دیواری کتابخانه دار که کمترین فضا را اشغال می کند و به دیزاین اتاق خوابتان کمک می کند استفاده کنید. 

کتابخانه خانگی و جاکتابی

بنابراین، اکنون که با این راه های آسان و راحت برای تزئین منزل با قفسه های کتاب آشنا شدید، پس معطل چه هستید؟  آستین بالا بزنید با استفاده از انواع مختلف طرح های کتابخانه خانگی در فروشگاه اینترنتی بلج با آدرس اینترنتی (www.bolej.ir) این ایده ها را به صورت تکی یا ترکیبی به کار ببندید تا به سبک منحصربه فرد مخصوص به خود دست یابید. 

از این که تا انتهای این مطلب با ما در مجله اینترنتی پیت کت بودید از شما متشکریم. همچنین خواهشمندیم که سوالات و نقطه نظرات ارزشمند خود را حتما با ما و دیگر مخاطبان پیت کت در میان بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید