خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی ایده هایی برای دکوراسیون خانه مستاجری

ایده هایی برای دکوراسیون خانه مستاجری

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

دکوراسیون فضایی که در آن زندگی می کنید نیاز به شخصی سازی شدن دارد؛ فرقی نمی کند صاحب خانه هستید یا مستاجر!

هر چند مستاجر بودن به معنای این است که قبل از تغییر طراحی داخلی فضا نیاز است یک سری نکات را مدنظر قرار دهید یا حتی شاید نیاز به هماهنگی با صاحب خانه باشد اما این مسئله نباید شما را از شخصی سازی دکوراسیون فضای زندگی تان محروم کند. اگر مستاجر اید و به دنبال به روز رسانی چیدمان منزل تان هستید، این مقاله از مجله پیت کت با معرفی ایده هایی برای دکوراسیون خانه ی مستاجری از دست ندهید.


استیکر کاشی

اولین ایده را به آشپزخانه اختصاص دادیم؛ فضایی که بیشتر از هر بخش دیگری برای یک مستاجر نیازمند به روز رسانی خواهد بود. در این راستا یکی از پرطرفدارترین و جذاب ترین گزینه های پیش روی شما استفاده از استیکر کاشی خواهد بود. این استیکرها در طرح و رنگ های متنوعی موجود اند تا پاسخگوی نیاز افرادی با سلیقه ها مختلف و سبک دکوراسیون های متفاوت باشند. ضمنا نگران سطح زیرین آن نباشید چرا که چسباندن و جداسازی آنها آسیبی به آن وارد نخواهد کرد.


استفاده از گوشه ای دنج

این گوشه دنج و جمع و جور می تواند در آشپزخانه یا دکوراسیون اتاق نشیمن شما قرار گرفته باشد. تمام آن چیزی که در راستای تبدیل آن به محیطی گرم و صمیمی برای استراحت یا گفت و گویی کوتاه در طول روز نیاز دارید، خرید یک نیمکت یا چند صندلی راحت، یک میز کوچک و چند کوسن و شال رومبلی است. همچنین می توانید چند عدد از کتاب های مورد علاقه خود را در این قسمت قرار دهید تا بتوانید در طول روز به مطالعه آنها بپردازید.


تغییر کلید و پریز

یکی از کارهایی که تاثیر بسیار قابل توجهی در تغییر جلوه کلی دکوراسیون دارد، تغییر کلید و پریزها است. اگر قرار است به مدت طولانی در این فضا به عنوان مستاجر زندگی کنید و کلید و پریزهای موجود قدیمی و آسیب دیده اند، از این ایده ی کاربردی برای این عناصر به ظاهر کوچک غافل نشوید چرا که سهم زیادی در تغییر جلوه دکوراسیون خواهد داشت. 

تغییر کلید و پریز دکوراسیون منزل مستاجر


تغییر عناصر روشنایی دکوراسیون خانه مستاجری

لایه های مختلف روشنایی نقش بزرگی در حس و حالی که ما از فضا می گیریم، دارند. در این میان عناصر مربوط به روشنایی عمومی شامل چراغ های سقفی بیشتر از همه احتمالا نیاز به تغییر داشته باشند چرا که بیشتر مورد بی توجهی قرار می گیرند. لامپ های معمولی آن را با انواع مدرن تر که میزان برق مصرفی کمتری هم دارند، جایگزین کنید. همچنین می توانید از چراغ های سقفی آویزان برای ارتقای روشنایی اتاق خواب تان کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: 7 توصیه ویژه برای تغییر دکوراسیون منزل 


رنگ کردن کابینت حمام و سرویس بهداشتی

حمام و سرویس بهداشتی هم همچون آشپزخانه احتمالا مورد بی مهری قرار گرفته است و شما در زمان ورود به منزل جدید با دکوراسیون چندان دلنشینی در این بخش روبه رو نشده اید. اگر این مسئله در مورد شما هم صدق می کند می توانید با حذف شلف های قدیمی و آسیب دیده و جایگزین کردن آن با یک آینه ی گرد دیواری جدید، رنگ کردن کابینت های آن و تغییر عناصر مربوط به روشنایی فضا، از آن محیطی کاملا متفاوت با جلوه ای مدرن بسازید. همچنین از اضافه کردن گل و گیاه به چیدمان آن غافل نشوید.

رنگ کردن کابینت حمام و سرویس بهداشتی


ساخت دیواری برجسته در دکوراسیون خانه مستاجری

منظور این است که برای یکی از دیوارهای فضای مورد نظرمان از ایده هایی متفاوت و برجسته نسبت به دیگر دیوارها استفاده کنیم تا آن دیوار تبدیل به نقطه ای کانونی در دکوراسیون شود. در این راستا یک دیوار کوچک یا بخشی از یک دیوار را انتخاب کنید و از رنگی قوی و  متفاوت از رنگ دیگر دیوارها برای آن استفاده کنید، چند شلف دیواری چوبی و یک آینه ی گرد در آن قسمت نصب کنید و یک میز کنسول مدرن هم زیر آینه قرار دهید. 


نردبان تزیینی چوبی

اگر صاحب خانه به شما اجازه ی نصب شلف های دیواری را نمی دهد، این به معنی محروم شدن دکوراسیون منزل تان از وجود آن نیست بلکه می توانید در قالب یک نردبان تزیینی چوبی آن را به چیدمان فضا اضافه کنید. این نردبان چوبی را به دیوار تکیه دهید، برای تزئین آن از گل های مصنوعی و یا ریسه های نوری کمک بگیرید و کتاب ها، گلدان ها و عناصر دکوری تان را در آن قرار دهید.

نردبان تزیینی چوبی دکوراسیون خانه مستاجری


تخته  در دکوراسیون خانه مستاجری

این تخته چوبی را می توانید به دکوراسیون اتاق خواب یا آشپزخانه با کارکردهای مختلف اضافه کنید. نکته ای که از آن گزینه ای مناسب برای چیدمان یک خانه مستاجری می سازد این است که نیاز نیست الزاما آن را روی دیوار نصب کنید، بلکه می توانید آن را به دیوار و روی میز تکیه دهید. در اتاق خواب یادداشت های روزانه، عکس های مورد علاقه و جملات انگیزشی را می توانید روی آن بچسبانید و در آشپزخانه دستگیره ها، کتاب آشپزی و وسایل کوچک و پرکاربرد آشپزخانه را روی آن قرار دهید.

تخته  در دکوراسیون خانه مستاجری​​​​​​​


کمک گرفتن از چسب واشی

وسایلی که در ایجاد طرح های موقت روی دیوار و یا دیگر سطوح به شما کمک می کنند، همان چیزهایی هستند که در تغییر دکوراسیون خانه مستاجری به آنها نیاز دارید. چسب های واشی در طرح و رنگ های بسیار جذابی موجود اند و از آنها می توانید برای سطوح مختلف از شیشه تا چوب استفاده کنید، طرح مورد نظر را خلق کنید و هر زمان که خواستید آنها را به راحتی جدا کنید.


سخن پایانی

در این مقاله از مجله پیت کت به معرفی ایده هایی برای دکوراسیون خانه ی مستاجری پرداختیم چرا که مستاجر بودن به معنی محروم بودن از به روز رسانی دکوراسیون داخلی فضای زندگی مان نیست. خوشحالیم که تا پایان در کنار ما بودید. شما هم می توانید نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مقاله باشید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید