خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی فوت و فن های طراحی چیدمان اتاق پذیرایی

فوت و فن های طراحی چیدمان اتاق پذیرایی

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

پذیرایی بخشی از منزل است که این روزها بیشتر کارهای مان را در آنجا انجام می دهیم. دورهم جمع شدن ها، تماشای تلویزیون، دورکاری و مطالعه کردن از جمله ی کارهایی اند که بسیاری از ما برای انجام آنها پذیرایی را انتخاب می کنیم. 

حالا که این بخش از منزل نقش اتاق کار، اتاق مطالعه و حتی گاهی اتاق خواب ما را نیز دارد پس ارزش آن را دارد که وقت بیشتری به طراحی دکوراسیون آن اختصاص دهیم. برای راحت تر کردن کار شما در این مقاله به بررسی فوت و فن های طراحی چیدمان پذیرایی پرداختیم. با ما همراه باشید تا با نکاتی کاربردی آشنا شوید.


انتخاب دیزاین کلی چیدمان پذیرایی

کار خود را با خرید کوسن آغاز نکنید! بله بسیاری از افراد کار به روز رسانی دکوراسیون پذیرایی خود را با خرید کوچک ترین عناصر شروع می کنند و در ادامه وقتی جایی برای آن در دیزاین نمی بینند، طراحی دکور این فضا تبدیل به سر دردی برای آنها می شود. شما این اشتباه را تکرار نکنید! ابتدا در مورد سبک کلی دکوراسیون، پالت رنگ و لایه بندی کلی وسایل تصمیم گیری کنید و در ادامه به سراغ انتخاب جزئیات بروید. برای شروع به شما توصیه می کنیم حتما مقاله " 5 سبک معروف و برتر طراحی دکوراسیون پذیرایی "را مطالعه کنید و بعد به سراغ چیدمان بروید

دیزاین کلی چیدمان پذیرایی
انتخاب مبلمان برای چیدمان پذیرایی

برویم سراغ عنصری از چیدمان پذیرایی که احتمالا بیشترین هزینه را برای ما به همراه دارد. آنچه بسیاری از افراد قبل از خرید مورد توجه قرار نمی دهند، انتخاب مبلمان متناسب با میزان استفاده ای است که قرار است از آن داشته باشند. متناسب با این موضوع ممکن است یک مبل چستر که گزینه مناسبی برای استفاده طولانی مدت است یا یک مبل مدرن و اسپرت مناسب برای استفاده ی معمول همان چیزی باشد که به آن نیاز دارند. برای خرید مبلمان هم لازم است حتما با انواع مبلمان در منزل آشنا باشید


روشنایی چیدمان پذیرایی

روشنایی پذیرایی به سه نوع روشنایی عمومی، کاری و تاکیدی تقسیم می شود. روشنایی عمومی که با چراغ های سقفی تامین می شود، همان بخشی است که همه تقریبا در انتخاب آن خوب عمل می کنیم. اما انتخاب چراغ مطالعه رومیزی، چراغ زمینی یا آباژور مناسب برای تامین نور کاری و نورهای ریلی یا نقطه ای دیواری یا سقفی برای تامین نور تاکیدی چطور؟ 

برای آشنایی بیشتر با جزئیات مربوط به روشنایی چیدمان پذیرایی می توانید به مطلبی که در آن به توضیح کامل این موضوع پرداخته ایم با عنوان بهترین رنگ و نورپردازی برای اتاق پذیرایی کدام است؟ مراجعه بفرمایید.


عنصری برجسته در چیدمان پذیرایی

عنصر برجسته بیشتر در مورد چیدمان پذیرایی هایی مطرح می شود که از رنگ های خنثی یا سبک مینیمال برای آن کمک گرفته شده است. برای جان بخشیدن به دکوراسیون این فضا، می توانید از رنگی برجسته همچون مشکی یا زرد برای یکی از دیوارهای نشیمن استفاده کنید، یک مبل در رنگی متفاوت به دکور آن اضافه کنید و یا یک تابلوی بزرگ را برای دیوار پشت مبلمان انتخاب کنید. 


بافت های مختلف در چیدمان پذیرایی

وقتی نوبت به انتخاب وسایل دکوراسیون می رسد، فراموش نکنید از بافت های مختلف استفاده کنید چرا که این یکی از کاربردی ترین راه های تنوع و عمق بخشیدن به دکور چیدمان پذیرایی است. به عنوان مثال مبل چرمی، میز فلزی، سبدهای حصیری، رومبلی مخمل و گالری دیواری چوبی بدون تاثیر گذاشتن بر پالت رنگ و ایجاد فضایی شلوغ، به آن جان می بخشد. 

بافت های مختلف در چیدمان پذیرایی
کوسن ها در چیدمان پذیرایی

کوسن ها ده درصد از پالت رنگ چیدمان پذیرایی را به خود اختصاص می دهند، بنابراین با خیال راحت می توانید طرح و رنگ هایی برجسته را برای آنها انتخاب کنید.  در واقع این عناصر کوچک و جذاب فرصت مناسبی برای رنگ و طرح بخشیدن به چیدمان پذیرایی فراهم می کنند. البته اگر از طرفداران مینیمالیسم هستید، می توانید با حفظ سادگی آنها هم به دیزاین پیچیدگی ببخشید.


شخصی سازی چیدمان پذیرایی

حضور کتاب ها یا دیگر وسایل مورد علاقه شما درون سبدی حصیری یا در سینی ای چوبی روی میز جلومبلی، گالری دیواری ساخته شده از خاطرات شیرین گذشته و حضور گلدان گل مورد علاقه ی تان روی میز کنسول از جمله ی ایده هایی است که به شخصی سازی دکور چیدمان پذیرایی منزل تان کمک می کند.   


تابلو در چیدمان پذیرایی

گاهی تنها چیزی که برای به روز رسانی چیدمان پذیرایی تان نیاز دارید، اضافه کردن یک تابلو به آن است. این تابلو را می توانید همچون آینه قدی به دیوار تکیه دهید. اگر می خواهید آن را روی دیوار نصب کنید، فراموش نکنید که عرض تابلو باید تقریبا دو سوم عرض مبل جلوی آن باشد و اینکه خیلی بالاتر یا پایین تر از راستای دید افراد نصب نشود. 


نقطه کانونی در چیدمان پذیرایی

شاید تصور کنید تلویزیون و فضای اطراف آن الزاما به عنوان نقطه کانونی در چیدمان پذیرایی انتخاب می شوند. هر چند در بسیاری از موارد این موضوع صدق می کند اما عناصر دیگری همچون تابلوی روی دیوار یا شومینه هم می توانند به عنوان نقطه کانونی مرکز دکوراسیون باشند و دیگر عناصر حول آنها چیده شوند.

نقطه کانونی در چیدمان پذیرایی​​​​​​​
فضایی صمیمی در چیدمان پذیرایی

از آنجا که اولین کاربرد پذیرایی، دور هم جمع شدن افراد است پس فراموش نکنید نوع چیدمان مبلمان در راستای تسهیل این موضوع باشد و فضایی گرم و صمیمی که در آن افراد نسبت به شروع مکالمه تشویق می شوند، خلق کنید. در این راستا میزان فاصله بین مبلمان و محل قرار گرفتن میزهای کنار مبلی از جمله مواردی اند که نیاز است مورد توجه قرار دهید.


قانون سه تایی در چیدمان پذیرایی

قانون سه تایی در چیدمان پذیرایی به معنای قراردادن عناصر دکوراسیون در گروه های سه تایی است. البته این عدد می تواند تا پنج هم افزایش یابد. این قانون به شما کمک می کند تا بدون اینکه همه چیز بیش از حد متقارن به نظر برسند، فضایی متعادل داشته باشید،


قالی در چیدمان پذیرایی

نکته ای که در مورد انتخاب قالی یا فرش در چیدمان پذیرایی نیاز است مورد توجه قرار دهید، این است که لبه قالی یا فرش شما باید 15 الی 25 سانتی متر از لبه مبلمان در دو طرف آن فاصله داشته باشد. اگر قالی مورد علاقه تان کوچک تر از آن است که نکته بالا در موردش صدق کند، پیشنهاد ما به شما قرار دادن آن روی یک قالی بزرگ تر در چیدمان پذیرایی است.

بیشتر بخوانید: 6 اشتباهی که نباید در انتخاب فرش برای دکوراسیون منزل خود انجام ندهید 

از اینکه تا پایان این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت با معرفی فوت و فن های  طراحی چیدمان پذیرایی همراه ما بودید، از شما متشکریم. شما از چه ایده هایی در چیدمان پذیرایی منزل تان استفاده کرده اید؟ خوشحال می شویم پاسخ های خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. 



خرید قسطی مبل از بزرگترین فروشگاه مبلمان کشور

در این مقاله با هم به طور تخصصی با نحوه چیدمان اتاق پذیرایی آشنا شدیم و حال وقت آن شده که به فکر خرید مبلمان مورد نظر خود باشیم. به شما اکیدا توصیه می کنیم قبل از حضور در بازار برای خرید انواع مبلمان حتما به فروشگاه خوگر به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین مبلمان منزل سر بزنید و مدل های آنها را با دقت بررسی کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید