خانه دکوراسیون پذیرایی رنگ اتاق پذیرایی 7 ایده برای پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک

7 ایده برای پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

وقت آن رسیده که پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک خود را محدود به رنگ های روشن نکنید. در اینکه رنگ های روشن با انعکاس نور باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضا می شوند، شکی نیست اما …

فراموش نکنید رنگ های تیره هم پر از ترفندهای پنهانی همچون عمق بخشیدن به فضا و محو کردن گوشه ها و خطوط برای بزرگ تر به نظر رسیدن محیط هستند. در میان بخش های مختلف منزل دکوراسیون اتاق نشیمن به دلیل اینکه محل دور هم جمع شدن های ما است، اهمیت بیشتری پیدا می کند. اگر شما هم به دنبال فوت و فن های بزرگ تر به نظر رسیدن این بخش از منزل خود هستید، در ادامه با معرفی 7 ایده برای پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک در کنار ما باشید.


1. آبی تیره؛ یک رنگ با شکوه برای اتاق نشیمن شما

اولین ایده برای پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک را به یک رنگ باشکوه اختصاص دادیم. اگر به دنبال برجسته کردن تاثیر رنگ های تیره در بزرگ تر به نظر رسیدن اتاق نشیمن کوچک خود هستید، توصیه می کنیم به تکرار آن در دکوراسیون بپردازید. به عنوان مثال اضافه شدن آبی تیره برای دیوارها، بخش های چوبی همچون قفسه های چوبی دیواری، عناصر بزرگی همچون مبلمان و البته قالی در حد تکرار شدن آبی تیره در پالت رنگ آن را مد نظر قرار دهید. 

آبی تیره؛ یک رنگ با شکوه برای اتاق نشیمن شما

در ادامه سعی کنید رنگ هایی خنثی همچون سفید یا خاکستری تیره را هم در کنار آن در قالب آثار هنری یا میزعسلی را هم به پالت رنگ برای حفظ تعادل اضافه کنید. نکته پایانی اینکه برای سقف از رنگی روشن همچون سفید برای بلندتر به نظر رسیدن دیوارها استفاده کنید. 


2. مشکی در پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک

احتمالا انتظار وجود رنگ مشکی در مقاله ای که در مورد ایده هایی برای پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک است را نداشتید و این هم به دلیل باور نادرستی است که در مورد رنگ های تیره وجود دارد. این در حالی است که رنگی تیره همچون مشکی با ظرافت خاصی نور محیط را جذب می کند و برخلاف تصور عموم افراد از این راه باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضا می شود. 

2. مشکی در پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک

البته الزاما نیاز نیست برای تمام دیوارها از آن استفاده کنید، بلکه می توانید از آن برای یکی از دیوارهای اتاق نشیمن تان استفاده کنید و در ادامه به کمک رنگ های گرم و زمینی همچون رنگ چوب در قالب کف پوش یا دیوارپوش چوبی به تکمیل جلوه باشکوه و پیچیده رنگ مشکی بپردازید.

بیشتر بخوانید: 14 تکنیک کاربردی برای داشتن اتاق پذیرایی کوچک و مدرن 


3. بژ مایل به خاکستری( greige) اگر به دنبال آرامش هستید

اتاق نشیمن هایی که در پالت رنگ آن از رنگ های ملایمی همچون بژ مایل به خاکستری استفاده شده باشد، روشنایی زیادی دریافت می کنند که باعث می شود رنگ های تیره موجود در فضا، روشن تر و رنگ های ظریف کم رنگ تر به نظر برسند. اگر شما هم به دنبال دریافت حس و حالی ملایم از این بخش از منزل تان هستید، از این رنگ غافل نشوید. از این رنگ ها می توانید برای دیوارها استفاده کنید و در ادامه رنگ هایی قوی تر و تیره برای عناصر بزرگ دکوراسیون انتخاب کنید.

 مایل به خاکستری( greige) اگر به دنبال آرامش هستید در اتاق پذیرایی


4. سبز مات در پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک

آبی تیره مدت ها است به عنوان رنگی لوکس و کلاسیک در پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک برای بزرگ تر به نظر رسیدن آن استفاده می شود اما در سال های اخیر تمایل قابل توجهی به استفاده از رنگ سبز مات ایجاد شده است. آنچه ترکیب جذابی با رنگ سبز می سازد، رنگ های ملایمی همچون قهوه ای یا صورتی تیره است. اگر به دنبال داشتن یک دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک کلاسیک و شیک هستید، این ترکیب رنگ را از دست ندهید. مزیت دیگر اضافه کردن رنگ سبز به پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک، ارتقای ارتباط بین طبیعت و دکوراسیون و ایجاد فضایی انرژی بخش و با نشاط است.

سبز مات در پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک


5. رنگ قرمز ایده آل برای افراد پویا 

این رنگ توصیه ما به افرادی است که به دنبال انتخاب رنگی برای پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک شان هستند، که فضایی مهیج و پویا خلق کند. اگر به دنبال استفاده از رنگ های قوی دیگری در پالت رنگ هم هستید، می توانید از طیف های کم رنگ تر یا مات قرمز استفاده کنید تا تبدیل به رنگ غالب در دکوراسیون نشود و به دیگر رنگ های قوی هم فرصت دیده شدن بدهد. پیشنهاد می کنیم برای حفظ تعادل محیط برای دیگر عناصر دکوراسیون همچون قالی و مبلمان از رنگ هایی خنثی همچون خاکستری تیره و سفید استفاده کنید و البته رنگ قرمز را در ابعاد کوچک مثلا در قالب کوسن های مبل تکرار کنید تا جلوه ی هیجان انگیز آن تکمیل شود.

رنگ قرمز ایده آل برای افراد پویا در اتاق نشیمن


6. خاکستری در پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک

اگر از علاقه مندان به سبک مینیمال هستید، توصیه می کنیم از رنگ های خنثی  همچون خاکستری تیره برای بخش غافل توجهی از پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک خود استفاده نکنید. حضور این رنگ خنثی در دکوراسیون این بخش از منزل شما نه تنها موجب بزرگ تر به نظر رسیدن فضای آن می شود، بلکه جلوه ای لوکس و مینیمال هم به آن می بخشد. رنگ خاکستری همچنین خود را به خوبی با دیگر رنگ های موجود در چیدمان اتاق نشیمن وفق می دهد.

خاکستری در پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک


7. رنگ های پاستلی؛ اگر میخواهید شاد زندگی کنید

گزینه ای عالی برای طرفداران دکوراسیونی با جلوه ای ملایم که می خواهند اتاق نشیمن شان بزرگ تر هم به نظر برسد. دنیای رنگ های پاستلی  گزینه های زیادی از بنفش کم رنگ تا زرد کم رنگ را در اختیار شما  قرار می دهد تا برای پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک خود از آن استفاده کنید، حس زندگی در فضایی بزرگ ر را تجربه کنید، از آن آرامش دریافت کنید و پالت رنگ آن به این زودی ها برای شما خسته کننده نشود.

رنگ های پاستلی؛ اگر میخواهید شاد زندگی کنید در اتاق نشیمن​​​​​​​
سخن پایانی؛ به پایان یکی دیگر از مقالات مجله اینترنتی پیت کت رسیدیم. خوشحالیم که تا پایان همراه ما بودید. امیدواریم به کمک ایده های بررسی شده، بتوانید فضای اتاق نشیمن کوچک تان را بزرگ تر و هیجان انگیز تر نشان دهید. شما هم می توانید تجربیات خود از طراحی پالت رنگ اتاق نشیمن کوچک را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

2

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
  • نسیم
    20 تیر 00

    مرسی،مطلب مفیدی بود بنظرم رنگ بژمایل به خاکستری از همه قشنگ تره

    • عارف محمدی
      20 تیر 00

      دوست عزیز از این که این مقاله از مجله پیت کت رو مطالعه فرمودید بسیار خوشحالیم. بله رنگ بژ مایل به خاکستری پالت رنگی زیباییست

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید