خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه نکات طلایی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه کوچک

نکات طلایی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه کوچک

زمان مطالعه : 

12 دقیقه

آشپزخانه قلب خانه است و درنتیجه نمی توان اجازه داد کوچک بودن آن باعث ایجاد فضایی آشفته در منزل شود. اما چگونه به کوچک بودن آشپزخانه به چشم فرصت و نه محدودیت نگاه کنیم و از فضای در دسترس آن نهایت استفاده را داشته باشیم؟ 

اگر شما هم به دنبال دریافت پاسخ این سوال هستید، این مطلب برای شما نوشته شده است. در ادامه با معرفی نکاتی طلایی برای به روزرسانی دکوراسیون آشپزخانه کوچک با ما همراه باشید. 


کاغذ دیواری در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود دارید، انواع براق آن گزینه های بهتری خواهند بود چرا که با انعکاس نور از سطح خود به بزرگ تر به نظر رسیدن آن کمک می کنند.

کاغذ دیواری در دکوراسیون آشپزخانه کوچک
رنگ قوی در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

با شنیدن عبارت دکوراسیون آشپزخانه کوچک، احتمالا ذهن بسیاری از افراد به سمت رنگ های روشن و خنثی و خصوصا سفید برای بزرگ تر نشان دادن فضای آن می رود. اما اگر اهل متفاوت بودن و جسارت به خرج دادن هستید، پیشنهاد ما به شما انتخاب یک رنگ برجسته همچون سبز و استفاده از آن برای تمام عناصر دکوراسیون است. با این کار فضایی منسجم تر خواهید داشت.

رنگ قوی در دکوراسیون آشپزخانه کوچک
شلف دیواری در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

در دکوراسیون آشپزخانه کوچک هدف ما استفاده از تمام فضای موجود است. یکی از بهترین گزینه ها برای اینکار شلف دیواری است. استفاده از شلف دیواری کنج برای گوشه آشپزخانه یا در قسمت بالایی وسایلی همچون فِر از جمله گزینه های پیش روی شما اند. همچنین از استفاده از قسمت زیرین آن برای آویزان کردن ماگ های تان غافل نشوید. اگر به دنبال طرحی متفاوت برای اضافه کردن شلف دیواری به دکوراسیون آشپزخانه کوچک هستید، فضای بالایی سینک ظرفشویی را به آن اختصاص دهید. 

بیشتر بخوانید: شلف دیواری آشپزخانه؛ عنصری مدرن در دکوراسیون آشپزخانه 


میز پایه بلند در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

اگر آشپزخانه شما نه آنقدر بزرگ است که یک میز ناهارخوری به آن اضافه کنید و نه آنقدر کوچک که از اضافه کردن هر نوع میزی صرف نظر کنید، پس یک میز کوچک پایه بلند همان چیزی است که برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود نیاز دارید. 


نردبان در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

در دکوراسیون آشپزخانه کوچک اولویت با استفاده از فضای عمودی آن برای جلوگیری از خلق محیطی آشفته و شلوغ است. نصب شلف ها و کابینت هایی در ارتفاع بالا و نزدیک به سقف کمک زیادی در این راستا می کند تا وسایلی که کمتر نیاز داریم را در آنجا قرار دهیم و نردبان به شما کمک می کند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید با آویزان کردن عناصر دکوری از آن، جلوه ای جذاب تر به آن ببخشید. 


تکنیک کالر بلاک در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

طراحان داخلی در این تکنیک با استفاده کردن از رنگ های مکمل و متضاد، به بزرگ تر به نظر رسیدن فضا کمک می کنند. از دو رنگ پرکاربرد در این تکنیک می توان به سفید و مشکی اشاره کرد. در این راستا از رنگ مشکی برای کابینت های پایین و بک اسپلش و رنگ سفید برای کابینت های بالایی استفاده کنید. این ترکیب در کنار سقف سفید رنگ، فضا را بازتر نشان خواهد داد. 

تکنیک کالر بلاک در دکوراسیون آشپزخانه کوچک
ترکیب رنگ خنثی و برجسته در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

بله رنگ های خنثی و روشن همچون سفید می توانند نور را از سطح خود منعکس کنند و فضا را بزرگ تر نشان دهند اما رنگ های تیره هم می توانند فضا را عمیق تر و درنتیجه بزرگ تر نشان دهند. ترکیب این دو یک پالت رنگ متعادل و البته هیجان انگیز خلق می کنید. در حالی که برای بخش بزرگی از دکوراسیون از رنگ سفید استفاده کردید، یک هود متالیک و اجاق گازی در رنگی قوی به آن اضافه کنید. برای رنگ آمیزی دکوراسیون آشپزخانه بهتر است اطلاعات کامل تر و دقیق تری داشته باشید، به همین خاطر به شما توصیه می کنیم حتما مقاله " 13 ایده الهام بخش برای انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه " را مطالعه کنید 


تغییر لایه بندی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

تغییر دادن لایه بندی عناصر دکوراسیون یکی از اقتصادی ترین گزینه ها برای به روز رسانی دکوراسیون آشپزخانه کوچک است. عناصر دکوراسیونی که امکان تغییر محل قرارگیری شان وجود دارد را جابه جا کنید و شاهد تاثیر آن بر جلوه ی کلی فضا باشید.


آویزان کردن وسایل در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

وسایل بزرگی که مرتبا برای آشپزی مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند فضای قابل توجهی را به خود اختصاص دهند. آویزان کردن آنها از جایگاه اختصاصی ای که روی دیوار نصب شده است، می تواند راه حل خوبی باشد و فضای ذخیره سازی بیشتری برای ما فراهم کند.


دیوار رنگی در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

ایده ای جذاب برای افرادی که می خواهند با ایجاد کمترین تغییر، بیشترین به روز رسانی را در دکوراسیون آشپزخانه کوچک انجام دهند. یکی از دیوارهای آشپزخانه را برای رنگی برجسته انتخاب کنید تا تبدیل به نقطه ی کانونی در چیدمان آن شود.

دیوار رنگی در دکوراسیون آشپزخانه کوچک
طبیعت در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

تقویت ارتباط بین دکوراسیون آشپزخانه کوچک و طبیعت از نتیجه بخش ترین راه های به روز رسانی آن است. اضافه کردن گل ها و گیاهان بصورت قرار دادن روی پیشخوان یا آویزان کردن از سقف، انتخاب بک اسپلشی به رنگ سبز و یا صندلی اپن با نشیمنی سبز رنگ از جمله ایده های پیش روی شما اند. 

طبیعت در دکوراسیون آشپزخانه کوچک
تخته سیاه در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

احتمالا چیدمان آشپزخانه کوچک خود را از حضور تخته سیاه جادویی محروم کرده اید صرفا چون تصور می کنید حتما باید در ابعاد بالا به آن اضافه شود. اما شما می توانید با خرید تخته سیاه دکوراتیو در ابعاد کوچک تر در حد بخش بیرونی یکی از کابینت ها به دکوراسیون آشپزخانه اضافه کنید تا جلوه ی متفاوتی به قلب خانه ی خود ببخشید.


سقف در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

رنگ کردن پنجمین دیوار آشپزخانه یعنی سقف ایده ای ساده برای به روزرسانی دکوراسیون آشپزخانه کوچک است. رنگی براق برای این کار انتخاب کنید تا در بزرگ تر به نظر رسیدن فضا هم سهم داشته باشد. اغلب توصیه می شود رنگ سقف را روشن تر از دیوارها برای بازتر به نظر رسیدن آن انتخاب کنید اما می توانید از رنگی هم رنگ دیوارها هم( حتی اگر آن رنگ تیره است) برای اینکار کمک بگیرید چرا که با اینکار فضا عمیق تر و متعاقبا بزرگ تر به نظر خواهد رسید.

سقف در دکوراسیون آشپزخانه کوچک​​​​​​​
سخن پایانی؛ خوشحالیم که تا پایان این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت با معرفی ایده هایی برای به روز رسانی دکوراسیون آشپزخانه کوچک با ما همراه بودید. شما هم می توانید نظرات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

از کجا شلف دیواری آشپزخانه خوب بخریم؟!

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گزاریم. حال اگر دیگر تصمیم به استفاده از شلف دیواری در چیدمان آشپزخانه خود گرفتید وقت آن است که سری به وب سایت ایمالز بزنید تا صدها مدل زیبا و کاربردی شلف دیواری را ملاحظه کنید و به راحتی آنلاین بخرید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید