خانه آشپزخانه دکوراسیون آشپزخانه ایرانی معرفی 5 ایده منحصربه فرد طراحی آشپزخانه سنتی ایرانی

معرفی 5 ایده منحصربه فرد طراحی آشپزخانه سنتی ایرانی

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

با ما همراه شوید تا در مورد ترفندهایی که یک آشپزخانه مدرن را به یک آشپزخانه سنتی ایرانی تبدیل می کند، با شما صحبت کنیم

بله قطعا نوع دکوراسیون داخلی آشپزخانه و منزل ما تا حد زیادی نشان دهنده ی افکار، ارزش ها و یا به عبارتی نشانگر خود ما است. با وجود انواع مختلف سبک های طراحی دکوراسیون آشپزخانه و منزل که شاهد حضور آنها در دنیای طراحی داخلی هستیم، این سبک سنتی ایرانی است که با حال و هوای خاص خود، فضایی گرم و صمیمی و منحصربه فرد برای ما فراهم می کند. 

در این میان آشپزخانه ایرانی سنتی عناصر متنوع و جذابی دارد که استفاده از آن ها باعث می شود آشپزخانه مدرن ما به یک نقش سنتی تبدیل شوند. این روزها نقش اولیه ی آشپزخانه ها با کابینت ها و شلف دیواری، فضای مدرنی را ایجاد کرده است؛ اما هنوز هم ترفندهایی برای تبدیل آشپزخانه مدرن به آشپزخانه سنتی ایرانی وجود دارند. اما چگونه یک دکوراسیون آشپزخانه سنتی ایرانی داشته باشیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم.

استفاده از ظروف مسی؛ بهترین ایده برای آشپزخانه سنتی کوچک

یکی از تاثیرگذارترین کارهایی که برای ایجاد جلوه ای سنتی ایرانی در آشپزخانه منزل خود می توانید انجام دهید، استفاده از ظروف مسی به عنوان عناصر دکوراتیو است. این ظروف از آنجا که در زمان های قدیم در آشپزخانه ها برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گرفته اند، امروزه به عنوان نمادی از یک آشپزخانه سنتی ایرانی شناخته می شوند. 

ظروف مسی با درخشش خاص و منحصربه فردی که دارند، ترکیبی جذاب با عناصر مدرن آشپزخانه می سازند. ناگفته نماند این ظروف در سبک های دیگری از جمله روستیک، بوهمین و سلطنتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و این خود نشانی از زیبایی منحصربه فرد آنها است. برای انتخاب مکان قرار دادن این ظروف، چندین گزینه پیش روی شما قرار دارند که در این میان کاربردی و بهترین روش استفاده از انواع شلف دیواری است. در این روش شما با کمترین قیمت شلف دیواری مناسبی می توانید برای آشپزخانه خود تهیه کنید، تا ظروف مسی خود را بر روی آن به نمایش بگذارید. 

استفاده از ظروف مسی؛ بهترین ایده برای آشپزخانه سنتی کوچک

از شلف دیواری در طراحی آشپزخانه سنتی شیک ایده بگیرید!

شلف دیواری یکی از پر کاربرد ترین وسایل در دیزاین و طراحی هر آشپزخانه ای به شمار می رود. البته کاربرد شلف دیواری در آشپزخانه محدود به حال حاضر نیست. بلکه آنچه ما امروزه به عنوان یکی از جدیدترین ایده های موجود در دنیای دکوراسیون داخلی برای قفسه های آشپزخانه و همچنین دیگر بخش های منزل می شناسیم، در زمان های قدیم بخش جدایی ناپذیر بسیاری از آشپزخانه های ایرانی بوده است و آن چیزی نیست جز شلف دیواری. 

بله ایده ای که شاید تا به این لحظه به آن به چشم طرحی مدرن و مینیمال نگاه می کردید، درواقع می تواند بخشی از یک آشپزخانه اصیل ایرانی باشد. برای پر رنگ تر کردن سهم این شلف ها، بخشی از ظروف تزئینی مسی خود را روی آن قرار دهید تا جلوه ی سنتی فضا ارتقا یابد. 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شلف های دیواری در زمان قدیم نیز تنها برای آشپزخانه مورد استفاده قرار نمی گرفته و در بخش های دیگری همچون اتاق نشیمن نیز وجود داشته اند. 

نصب کاشی طرح دار سنتی روی دیوار آشپزخانه ی سنتی ایرانی را از یاد نبرید!

خب ما تصمیم گرفتیم به آشپزخانه مدرن خود با چند ترفند، حس و حال یک آشپزخانه سنتی ایرانی ببخشیم و خب برای این کار تمرکز اصلی ما روی عناصر دکوری خواهد بود. در اینجا نوبت به کاشی های طرح داری می رسد که بطور اختصاصی نمادی برجسته از معماری و طراحی ایرانی هستند و حضور آنها حتی در مدرن ترین آشپزخانه ها هم جلوه ی سنتی ایرانی را برای آن فضا به ارمغان خواهد آورد. همچنین احتمالا شاهد استفاده از این ایده چشم نواز در بسیاری از کافی شاپ ها و رستوران ها نیز بوده اید، فضاهایی که به دنبال ایجاد فضایی گرم و دلنشین و البته ایرانی اند. 

نصب کاشی طرح دار سنتی روی دیوار آشپزخانه ی سنتی ایرانی را از یاد نبرید!

ظروف سنتی دیواری، ساده ترین ایده برای تبدیل آشپزخانه مدرن به آشپزخانه سنتی

استفاده از ظروف سنتی دیواری به عنوان یکی از ساده ترین و البته پرطرفدارترین ایده ها برای خلق فضایی سنتی ایرانی است. این ظروف می توانند ظروفی با طرح های هندسی رایج در معماری ایرانی یا ظروف سفالی با طرح های مختلف باشند. اشاره به این نکته نیز حائز اهمیت است که ظروف سفالی در رنگ های جواهرات همچون فیروزه ای و یا سبز یشمی نقش بیشتری در ایجاد جلوه ی مدنظر شما خواهند داشت.

از گلیم های سنتی برای کف آشپزخانه سنتی استفاده کنید

استفاده از وسیل قدیمی و سنتی به عنوان عناصر دکوری تنها راه برای داشتن دکوراسیون آشپزخانه ای سنتی ایرانی نیست، بلکه می توانید از برخی عناصر اصلی دیزاین آن نیز برای رسیدن به این هدف استفاده کنید. یکی از گزینه هایی که در این راستا برای شما روی میز خواهد بود، به کار بردن گلیم های سنتی برای کف آشپزخانه است. گلیم هایی که با طرح و رنگ های قوی خود به آشپزخانه ی مدرن شما، رنگ و عمق یا در یک کلام جان می بخشند.

از گلیم های سنتی برای کف آشپزخانه سنتی استفاده کنید

استفاده از وسایل چوبی برای ایجاد جلوه ای سنتی ایرانی در آشپزخانه

عناصر چوبی به دلیل رنگ، بافت و جلوه ی خاصی که دارند، مولفه ی اصلی بسیاری از سبک های دکوراسیون اند؛ از سبک روستیک گرفته تا سبک سنتی ایرانی. وسایل چوبی از صندلی چوبی گرفته تا کابینت های چوبی در کنار دیگر مواردی که به آن اشاره شد، آشپزخانه ای باشکوه و چشم نواز، با حس و حال سبک سنتی ایرانی برای شما به ارمغان خواهند آورد. به طور مثال با ست کردن یک میز غذاخوری چوبی با صندلی چوبی مدرن، می توانید بهترین بازخورد را از ایجاد حس و حال کلاسیک و اصیل ایرانی در آشپزخانه خود دریافت کنید. 

استفاده از وسایل چوبی برای ایجاد جلوه ای سنتی ایرانی در آشپزخانه

پالت رنگ دکوراسیون آشپزخانه سنتی ایرانی

اگر بخواهیم از سطح عناصر دکوری یا وسایل آشپزخانه فراتر برویم، این پالت رنگ محیط آشپزخانه خواهد بود که می تواند سهم زیادی در سنتی سازی آن داشته باشد. در این راستا استفاده از رنگ هایی گرم و خنثی همچون قهوه ای، کرمی و سفید با ته رنگ کرمی از بهترین انتخاب های ممکن خواهند بود تا فضایی گرم و صمیمی و البته سنتی را تجربه کنید. 

خرید اقساطی لوازم منزل از بلج

در این مقاله در کنار شما به بررسی ایده هایی برای داشتن یک دکوراسیون آشپزخانه سنتی ایرانی پرداختیم. از ایده هایی که مربوط به عناصری دکوری همچون نصب ظروف مسی و سفالی روی دیوار بود گرفته تا استفاده از گلیم سنتی و رنگ های گرم در پالت رنگ آن. شما هم می توانید ادامه دهنده این محتوا باشید پس ایده ها و تجربیات خود را برای چیدن دکوراسیون آشپزخانه ایرانی سنتی حتما با ما به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید