خانه پیت کت دانشنامه بهترین ایده ها برای انتخاب رنگ دفتر کار اداری

بهترین ایده ها برای انتخاب رنگ دفتر کار اداری

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

انتخاب رنگ مناسب برای پالت رنگ منزل تان نسبتا راحت است چرا که یک ایده ی کلی نسبت به آن دارید و در ادامه به آن جزئیاتی اضافه می کنید، اما در مورد یک فضای اداری، قضیه کاملا متفاوت است. 

ممکن است رنگ هایی باشند که شما آنها را دوست داشته باشید اما انتخاب مناسبی برای آن محیط نباشند. در این مقاله از مجله پیت کت قصد داریم به بررسی ایده هایی برای پالت رنگ دفتر کار اداری بپردازیم. اگر شما هم به دنبال آشنایی بیشتر با بهترین گزینه ها برای دکوراسیون محل کار اداری هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه بهترین رنگ برای دفتر کار اداری را انتخاب کنیم؟

در سال 2012 تحقیقی در مورد تاثیر رنگ های به کار رفته در پالت رنگ بیمارستان بر افراد انجام گرفت که نشان داد رنگ سفید حس ناخوشایندی در افراد ایجاد می کند در نتیجه احتمالا بهترین انتخاب برای پس زمینه ی پالت رنگ یک فضای اداری نباشد. اما چرا کار خود را با بررسی رنگ سفید شروع کردیم؟ 

چون بیشتر افراد با این تصور بزرگ می شوند که رنگ های روشن همچون سفید، انرژی بخش اند و همیشه از بهترین گزینه های روی میز اند. از طرفی رنگی قوی همچون قرمز هم تحت شرایطی می تواند در ما استرس ایجاد کند. بنابراین اولین قدم در انتخاب پالت رنگ یک فضای اداری، آشنایی با روانشنایی رنگ ها و تاثیرشان بر ما است.

چگونه بهترین رنگ برای دفتر کار اداری را انتخاب کنیم؟

روانشناسی پرطرفدارترین رنگ ها برای فضای اداری

در سال 1984 اولین کتاب در مورد روانشناسی رنگ ها نوشته شد و به  تاثیرات برجسته ای که رنگ ها می توانند بر روحیات و رفتار ما داشته باشند، پرداخت. در ادامه بررسی این تاثیرات را با چهار رنگ اصلی شروع می کنیم.

آبی: رنگ آبی تحریک کننده ذهن است و بازده بیشتر را به همراه می آورد. طیف های مختلف رنگ آبی گزینه ای مناسب برای حفظ تمرکز محسوب می شوند. در این راستا بسیاری از شرکت ها از جمله شرکت های حسابداری از این رنگ در دکوراسیون استفاده می کنند تا تمرکز و بازده کار کارمندان خود را افزایش دهند.

قرمز: قرمز رنگی انرژی بخش است که به نوعی حالت اضطرار در فرد ایجاد می کند. بنابراین برای مشاغل فیزیکی ای همچون ساخت و ساز گزینه ی مناسبی خواهد بود چرا که سطح انرژی افراد را بالا می برد. در عین حال فراموش نکنید که استفاده از طیف های قوی این رنگ در ابعاد بالا می تواند بر شدت احساسات ما تاثیر بگذارد و در ادامه نوعی نگرانی و استرس در ما ایجاد کند.

سبز: رنگ سبز موجب ایجاد حس تعادل، آرامش و اطمینان می شود. بنابراین اگر به دنبال انتخاب رنگی مناسب برای یک شرکت مالی هستید، رنگ سبز از بهترین گزینه های روی میز خواهد بود.

زرد: این رنگ جذاب تحریک کننده احساسات است. این ویژگی از آن انتخابی مناسب برای مشاغلی که نیازمند داشتن محیطی خلاق اند، هست. رنگ زرد همچنین القا کننده ی حس خوش بینی و شادی است و روحیات ما را ارتقا می بخشند.

تا به این بخش به بررسی تاثیر چهار رنگ اصلی برای روحیات ما در یک فضای اداری پرداختیم. در ادامه به معرفی محبوب ترین و البته مناسب ترین رنگ ها برای پالت رنگ یک فضای اداری می پردازیم.

روانشناسی پرطرفدارترین رنگ ها برای فضای اداری

استفاده از سفید با ته رنگ های مختلف در دفتر کار

در ابتدای مقاله به تاثیر احتمالی رنگ سفید بر افراد اشاره کردیم. اما این به معنای محروم شدن فضای اداری از این رنگ خنثی نیست بلکه تنها لازم است از رنگ سفید با ته رنگ های برجسته ی مختلف همچون ته رنگ کرم استفاده کنید تا فضایی گرم و صمیمی خلق کنید.

انتخاب خاکستری برای جلوه مدرن دفتر کار اداری

یک رنگ خنثی که انتخابی عالی برای یک فضای اداری است. خاکستری رنگی بین سفید و مشکی است و فضایی مدرن و ملایم ایجاد می کند. رنگ خاکستری ترکیب جذابی با زرد، صورتی ملایم، فیروزه ای و بنفش می سازد.

انتخاب خاکستری برای جلوه مدرن دفتر کار اداری

قهوه ای؛ بهترین ایده برای ایجاد حس قدرت در فضای اداری

قهوه ای انتخابی مناسب برای انتقال حس قدرت است. ترکیب آن با عناصر دیزاین یا کف پوش ها و دیوارپوش های چوبی، فضایی گرم و خوشایند ایجاد می کند. از بهترین رنگ ها برای ترکیب شدن با قهوه ای در پالت رنگ می توان به مسی، سفید، آبی، سبز و طلایی اشاره کرد. رنگ قهوه ای را می توانید در قالب صندلی اداری به دکوراسیون فضای اداری مورد نظر اضافه کنید تا محیطی لوکس و در عین حال چشم نواز داشته باشید.

زرد پاستلی جذاب و متعادل در دفاتر کار اداری

رنگ های پاستلی بطور کلی جلوه ای متعادل و ملایم به فضا می بخشند. در مورد پالت رنگ فضای اداری، رنگ زرد پاستلی از جذاب ترین انتخاب ها خواهد بود. این رنگ را در کنار طلایی و قهوه ای به کار ببرید تا شاهد جلوه ی جذابی باشید.

زرد پاستلی جذاب و متعادل در دفاتر کار اداری

بنفش برای ایجاد یک شکوه خاص در اتاق اداری

اگر به دنبال خلق فضایی با شکوه هستید، از بنفش غافل نشوید.  این رنگ برجستگی خاصی به دکوراسیون می بخشد. اگر به دنبال جلوه ای ملایم تر هستید، از طیف های پاستلی یا کم رنگ آن استفاده کنید.

نارنجی انرژی بخش و گرم در محل کار

اگر به دنبال رنگی برجسته و انرژی بخش هستید که از آن در ابعاد کوچک مثلا برای یکی از دیوارها استفاده کنید، نارنجی می تواند انتخاب منطقی ای باشد. همچنین می توانید عناصر دیزاین فضای اداری تان همچون شلف های دیواری را به این رنگ جذاب انتخاب کنید و با این کار دکوراسیون را از بی روح و خسته کننده شدن حفظ کنید.

خرید اقساطی انواع صندلی اداری مدرن ​​​​​​​

نکاتی برای انتخاب پالت رنگ فضای اداری

اولین نکته ای که نیاز است مدنظر قرار دهید، رعایت اصل سادگی است. شما به دنبال داشتن دیزاینی متعادل و منسجم در فضای اداری هستید پس در این راستا هر چه رنگ های به کار برده شده کمتر، بهتر! سه رنگ اصلی را برای دکوراسیون انتخاب کنید و در ادامه طیف های مختلف آنها را به فضا اضافه کنید. البته در ابعاد کوچک یعنی 10 درصد پالت رنگ، می توانید از رنگ هایی برجسته و متفاوت نیز کمک بگیرید.

نکاتی برای انتخاب پالت رنگ فضای اداری

در این مقاله به بررسی ایده هایی برای پالت رنگ فضاهای اداری پرداختیم. خوشحالیم که تا پایان همراه ما در مجله تخصصی پیت کت بودید. شما هم می توانید نظرات و تجربیات تان را در ادامه به ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید