خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه شلف دیواری آشپزخانه؛ عنصری مدرن در دکوراسیون آشپزخانه

شلف دیواری آشپزخانه؛ عنصری مدرن در دکوراسیون آشپزخانه

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

شلف دیواری یکی از کاربردی ترین عناصر دکوراسیون است که می توانیم از آن برای بخش های مختلف منزل از اتاق خواب تا آشپزخانه استفاده کنیم. 

اما گاهی آنطور که باید به دکوراسیون اضافه نمی شود و درنتیجه کارایی ای که از آن انتظار می رود را ندارد یا جلوه ای که می خواهیم را برای دکوراسیون به ارمغان نمی آورد. این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت را به بررسی نکاتی برای اضافه کردن شلف دیواری به قلب خانه یعنی دکوراسیون آشپزخانه اختصاص داده ایم. اگر شما هم به دنبال ایده هایی ساده و ارزان برای به روز رسانی چیدمان آشپزخانه خود هستید، در این مقاله با عنوان شلف دیواری آشپزخانه؛ عنصری مدرن در دکوراسیون در کنار ما باشید.


شلف دیواری آشپزخانه، جایگزین کابینت

آیا شلف دیواری آشپزخانه می تواند جایگزین کابینت ها شود؟ برای بخشی از آن بله! تنها چیزی که شلف دیواری در مقایسه با کابینت ها در اختیار شما قرار نمی دهند، درهایی است که برای وسایلی که نمی خواهید در معرض دید باشند، کاربرد پیدا می کنند. اما این وسایل چند درصد از کل وسایل آشپزخانه را به خود اختصاص می دهند؟ احتمالا پاسخ شما از عدد پنجاه درصد بزرگ تر نیست. درنتیجه می توانید کابینت های بالایی را بطور کامل با شلف هایی جذاب و مدرن جایگزین کنید تا فضایی مدرن و کاربردی داشته باشید و بخش پایین را به کابینت اختصاص دهید.

شلف دیواری آشپزخانه، جایگزین کابینت


شلف دیواری آشپزخانه از نوع آویزی

با شنیدن نام شلف دیواری آشپزخانه احتمالا ذهن شما به سمت ساده ترین نوع آن می رود که بصورت قفسه هایی روی دیوار نصب می شود. این درحالی است که این عنصر جذاب دکوراسیون در طرح های متنوعی برای بخش های مختلف دکوراسیون عرضه می شود. شلف دیواری آویزی آشپزخانه یکی از منحصربه فردترین طرح های آن است که جلوه ای بوهمین به قلب منزل شما می بخشد. 


شلف دیواری آشپزخانه؛ عنصری دکوری

بله شلف دیواری آشپزخانه علاوه بر اینکه فضای ذخیره سازی قابل توجهی برای شما به ارمغان می آورد، به عنوان یک عنصر دکوری هم عمل می کند. با قرار دادن ظرف های رنگارنگ خود شامل ماگ ها یا بشقاب هایی در رنگ هایی متنوع و هیجان انگیز، به پالت رنگ دکوراسیون آشپزخانه جان می بخشید و رنگین کمانی جذاب در گوشه ی آشپزخانه ایجاد می کنید. 

شلف دیواری آشپزخانه؛ عنصری دکوری


شلف دیواری کنجی

اگر آشپزخانه کوچکی دراختیار دارید، همچنان می توانید شلف دیواری را به چیدمان آن اضافه کنید. در این راستا می توانید از شلف دیواری کنجی کمک بگیرید که برای داشتن استفاده ای بهینه از گوشه های آشپزخانه طراحی شده است. با این ایده در واقع به بالاترین سطح از استفاده ی بهینه از فضای آشپزخانه تان دست می یابید. 


شلف دیواری آشپزخانه با جلوه ای کلاسیک

اگر به دنبال داشتن جلوه ای لوکس و باشکوه در آشپزخانه منزل تان هستید، شلف دیواری چوبی می تواند شما را به نتایج باورنکردنی ای برساند. البته در این کاربرد آن، بیشتر برای نگهداری وسایل تزئینی و لوکس آشپزخانه از آن استفاده می شود تا وسایلی که بطور روزانه مورد استفاده قرار می گیرند. 


شلف دیواری با جلوه ای صنعتی

سبک صنعتی از جمله سبک هایی است که انتخابی مناسب برای آشپزخانه محسوب می شود چرا که جلوه ای منحصربه فرد و جدید به آن می بخشد که تا کنون کمتر تجربه کرده اید. نکته اینجا است که برای داشتن یک دکوراسیون صنعتی نیاز نیست تمام وسایل دکوراسیون را با انواع فلزی تغییر دهید، بلکه با اضافه کردن چندین عنصر با جلوه صنعتی هم تا حد زیادی حس و حال این سبک را تجربه می کنید. شلف دیواری ای که در آن از فلز یا ترکیبی از چوب و فلز استفاده شده است، یکی از این عناصر است. 


شلف دیواری آشپزخانه با جلوه ای روستیک

ترکیب شلف های چوبی و گلدان های گل و سبدهای حصیری ای که برای میوه و یا گلدان مورد استفاده قرار می گیرند، جلوه ای آشنا که ما آن را به نام روستیک می شناسیم برای آشپزخانه  شما فراهم خواهند کرد. 

شلف دیواری آشپزخانه با جلوه ای روستیک


شلف دیواری آشپزخانه  با جلوه ای مینیمال

شلف دیواری خود عنصری مینیمال محسوب می شود چرا که دارای طراحی ای ساده است و استفاده بهینه ای از فضا دارد اما جلوه  مینیمال آن به همینجا ختم نمی شود. می توانید بخشی از شلف های دیواری آشپزخانه را به محلی برای قرار دادن تابلوهایی با تصاویری مینیمال تبدیل کنید و در ادامه در بالای آن از چراغ های سقفی به عنوان نور تاکیدی کمک بگیرید. با این کار جلوه ای مینیمال و در عین حال رمانتیک خلق خواهید کرد.

شلف دیواری آشپزخانه  با جلوه ای مینیمال

بیشتر بخوانید: فضاسازی مینیمال دکوراسیون با شلف دیواری 


استفاده از قسمت پایینی شلف دیواری آشپزخانه

سطح بالایی شلف های دیواری تنها فضایی نیست که می توانید از آن به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده کنید. برای افزایش کارایی آنها می توانید از قسمت پایینی آنها برای آویزان کردن ماگ های خود کمک بگیرید و جلوه ای جذاب به چیدمان ببخشید.


شلف دیواری آشپزخانه در چندین طبقه

در بسیاری از موارد تصور می شود استفاده از شلف دیواری آشپزخانه به دو طبقه محدود می شود و بیشتر از آن کاربردی نخواهد داشت یا جلوه ی خوشایندی ایجاد نمی کند. این درحالی است که استفاده از شلف ها در بیشتر از دو طبقه ایده ای مناسب برای آشپزخانه های کوچک است. بله اگر با کمبود فضای ذخیره سازی روبه رو هستید، می توانید از طبقات بالایی برای قرار دادن وسایلی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، کمک بگیرید.

شلف دیواری آشپزخانه در چندین طبقه​​​​​​​
سخن پایانی؛ به پایان این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت با بررسی ایده هایی برای اضافه کردن شلف دیواری آشپزخانه به چیدمان آن رسیدیم. امیدواریم با در نظر داشتن آنها به جلوه ای متفاوت و مدرن در آشپزخانه منزل تان دست یابید که فضای ذخیره سازی قابل توجهی برای تان به همراه می آورد. خوشحال می شویم اگر شما ایده های خود را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذرید و ادامه دهنده این مقاله باشید.

از کجا شلف دیواری آشپزخانه خوب بخریم؟!

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گزاریم. حال اگر دیگر تصمیم به استفاده از شلف دیواری در چیدمان آشپزخانه خود گرفتید وقت آن است که سری به وب سایت دیجی کالا بزنید تا صدها مدل زیبا و کاربردی شلف دیواری را ملاحظه کنید و به راحتی آنلاین بخرید
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید