خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب فوت و فن های ساخت فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک

فوت و فن های ساخت فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

فضای مطالعه ای که در راستای نیازهای کودک ساخته شده باشد، افزایش چشمگیری در کمیت و کیفیت مطالعه او را به دنبال خواهد داشت.

برای ساخت این بخش در دکوراسیون اتاق کودک صرفا نیاز به یک میز، صندلی، عنصری برای تامین روشنایی و لوازم التحریر اساسی است؛ پس چرا نتیجه کار در بسیاری از موارد رضایت بخش نیست و تاثیر مورد نظر ما را در مورد بازده کار کودک به دنبال ندارد؟ 

در این مقاله با معرفی فوت و فن های ساخت فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک ، به این سوال و دیگر سوال های مرتبط بطور مفصل پاسخ خواهیم داد. اگر شما هم به دنبال ایجاد یک فضای مطالعه کارآمد و جذاب برای کودک عزیزتان هستید، با ما همراه باشید.


به استقبال سبک مینیمال بروید

فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک بیشتر از هر بخش دیگری از منزل به مرتب بودن و داشتن فضای خالی قابل توجه نیاز دارد چرا که آشفتگی دکوراسیون اتاق خواب آخرین چیزی است که کودک در زمان مطالعه و انجام کارهای مدرسه به آن نیاز دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم حداقل برای این بخش از اتاقش، اصول سبک مینیمال را در چیدمان اتاق خواب مدنظر قرار دهید. 

به استقبال سبک مینیمال بروید

بر این اساس از شما می خواهیم تمامی عناصر دکوراسیون غیر الزامی را از محیط اطراف فضای مطالعه کودک حذف کنید. برخی از این وسایل همچون ماژیک های رنگارنگ ممکن است مورد علاقه کودک باشند اما در عین حال تمرکز او را در زمان مطالعه کاهش می دهند پس برای او توضیح دهید که باید وسایلش را طبقه بندی و مرتب کند و هر آنچه را که در آن زمان نیاز ندارد، از روی میز بردارد.


دسترسی راحت به فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک

اینکه کدام قسمت از اتاق کودک را به ساخت فضای مطالعه اش اختصاص دهید، اهمیت زیادی دارد. آنچه در اینجا اهمیت پیدا می کند دسترسی راحت به فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک است. اگر جابه جا شدن در آن برای کودک سخت باشد، می تواند باعث ایجاد حسی ناخوشایند و کاهش تمایل کودک به بودن در آن قسمت از اتاقش شود. سعی کنید بخشی را برای آن انتخاب کنید که از عناصر اصلی دکوراسیون همچون سرویس خواب فاصله قابل توجهی دارد و برای رسیدن به آن مسیر راحتی پیش روی کودک باشد.

دسترسی راحت به فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک


فضای ذخیره سازی کافی 

نکته مهم در اینجا طراحی محیطی است که در آن فضایی برای تمام وسایل مورد نیاز کودک در زمان مطالعه تعبیه شده باشد. اگر میز تحریر او فضای کافی برای وسایل مختلفش در اختیارش قرار نمی دهد، می توانید از شلف رومیزی که در طرح و رنگ های مختلف موجود است، کمک بگیرید. شلف رومیزی بدون اینکه فضای مجزایی به خود اختصاص دهد، محیط خوبی برای طبقه بندی وسایل مورد نیاز کودک در اختیار او قرار می دهد.


میز و صندلی فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک

ارگونومیک بودن ویژگی است که اغلب در مورد فضای مطالعه کودک مورد کم توجهی قرار می گیرد. جذاب بودن موضوعی است که در الویت بعدی قرار می گیرد و نباید تبدیل به اولویت اول شود. اگر قرار است کودک زمان قابل توجهی را روی صندلی میز تحریر خود بگذارد، انواعی که نشیمنگاه آنها فضایی نرم و راحت متناسب با فرم بدن کودک فراهم می کند را انتخاب کنید. به شما توصیه میکنیم برای انتخاب یک صندلی مطالعه خوب حتما سری به مقاله " صندلی مطالعه خوب چه ویژگی هایی دارد؟ " بزنید 

میز و صندلی فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک

همچنین میز تحریر او در کنار ابعاد مناسب متناسب با سن کودک، باید فضای ذخیره سازی کافی در اختیارش قرار دهد. نکته پایانی اینکه اگر با کمبود جا روبه رو هستید، میز تحریر تاشو همان چیزی است که نیاز دارید؛ میزی کاربردی و مدرن که کمترین فضای ممکن را به خود اختصاص می دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید میز تحریر کودک 


شلف دیواری

ایده ای کاربردی برای فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک که استفاده بهینه ای از فضای عمودی دارد. قرار گرفتن شلف دیواری در قسمت بالا یا کنار میز تحریر کودک فضای ذخیره سازی خوبی برای کتاب ها و دیگر وسایلی که روی میز قرار نمی گیرند، در اختیار کودک قرار می دهد. فراموش نکنید طرحی از این عنصر جذاب دکوراسیون را انتخاب کنید که انسجام و نظم فضای مینیمال شما را حفظ کند و فضای زیادی به خود اختصاص ندهد.

شلف دیواری اتاق خواب کودک​​​​​​​


تخته یادداشت برای فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک

یکی از ایده های کاربردی که اضافه کردن آن به این بخش هم کاربرد زیادی دارد و هم از آن فضایی متفاوت و جذاب تر می سازد، اضافه کردن تخته ی یادداشت به آن است. وجود این تخته در فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک کمک زیادی به ثبت کارهای روزانه و ایجاد عادت برنامه ریزی از همان دوران کودکی در فرزندان ما خواهد داشت. کاربرد دیگر آن نصب یا آویزان کردن نقاشی های شان روی آن است که از آن یک گالری دیواری کوچک می سازد.

تخته یادداشت برای فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک


گالری دیواری انرژی بخش

یکی دیگر از گزینه های پیش روی شما در راستای ایجاد فضایی مینیمال، ساخت گالری دیواری است. این گالری می تواند حاوی تصاویر مختلفی با محتوای انگیزشی یا آموزشی برای فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک باشد. نکته ای که در اینجا نباید فراموش کنید این است که نیاز نیست همزمان از تمام ایده های بررسی شده تا به اینجا استفاده کنید. به عنوان مثال حضور همزمان گالری دیواری، تخته ی یادداشت و شلف دیواری روی دیوار فضای مطالعه، با جلوه ی منیمال آن همخوانی ندارد. در این موردمتناسب با سن و نیازهای کودک تان به انتخاب بپردازید. علاوه بر ایده گالری دیواری، ایده های دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید بهترین ایده ها را در مقاله " 10 ایده جذاب برای دکوراسیون اتاق کودک " بخوانید 


روشنایی کافی در فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک

همانطور که در بالا به آن اشاره شد یکی از موارد اساسی در ساخت فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک، تامین روشنایی طبیعی و مصنوعی مورد نیاز است. فراهم کردن نور طبیعی کافی که به نزدیک بودن این فضا به پنجره بر می گردد، اما نور مصنوعی را می توانید به روش های مختلف ارتقا بخشید. بهبود روشنایی عمومی از طریق استفاده از چراغ های سقفی مدرن و بهینه، استفاده از آباژور یا چراغ زمینی برای تامین نور کاری در ابعاد بزرگ تر و در ادامه استفاده از یک چراغ مطالعه ی کاربردی همان چیزی است که روشنایی مورد نیاز کودک را به خوبی تامین می کنند.

فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک


حفظ تناسب بین وسایل اتاف خواب

اینکه حواستان به حفظ تناسب وسایل موجود در فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک باشد، نقش مهمی در حفظ انسجام چیدمان آن دارد. در این راستا اگر بعنوان مثال از سبک بوهمین یا صنعتی برای اتاق او استفاده کرده اید، میز تحریر فلزی انتخاب مناسب تری برای فضای مطالعه اش خواهد بود. 


کلام آخر؛ در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت به بررسی فوت و فن های ساخت فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق کودک پرداختیم. امیدواریم به کمک این نکات، یک فضای مطالعه جذاب و کارآمد برای کودک عزیزتان خلق کنید که محیط مناسبی را برای یادگیری آنلاین یا انجام تکالیفش فراهم کند. خوشحال می شویم شما هم تجربیات خود را در مورد ساخت فضای مطالعه برای کودک با ما و دیگر خواانندگان به اشتراک بگذارید.

برترین مدل های میز تحریر کودک 2021

مهم ترین وسیله فضای مطالعه برای اتاق خواب کودک میز تحریر است. حتما قبل از مراجعه حضوری به بازار برای خرید میز تحریر کودک سری به وب سایت خوگر بزنید تا مدل های زیبا و کاربردی آنها را ببینید و به راحتی خرید کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید