خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی بایدها و نبایدهای دکوراسیون اتاق نشیمن سنتی

بایدها و نبایدهای دکوراسیون اتاق نشیمن سنتی

زمان مطالعه : 

11 دقیقه

اتاق نشیمن بخشی از منزل است که آن را با اقوام و دوستان خود برای دور هم بودن ها به اشتراک می گذاریم و نوع دکوراسیون آن بیشتر از هر بخش دیگری منعکس کننده علاقه و استایل ما است. 

در بین سبک های مختلف، سبک سنتی به دلیل فضای گرم و صمیمی ای که ایجاد می کند، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است اما گاهی جلوه مورد نظر به دست نمی آید. در این راستا این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت را به بایدها و نبایدهای دکوراسیون اتاق نشیمن سنتی اختصاص داده ایم. اگر شما هم به دنبال ایجاد فضایی متفاوت و دلنشین به سبک سنتی هستید، در ادامه با ما همراه باشید.


حفظ تعادل در دکوراسیون اتاق نشیمن سنتی

اولین نکته ای که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، حفظ تعادل است چرا که برخی افراد تصور می کنند  داشتن یک اتاق نشیمن سنتی به معنی استفاده افراطی از عناصر تزیینی پر زرق و برق در رنگ هایی برجسته است اما این تعریف بیشتر به سبک دکوراسیون بوهمین نزدیک است تا سنتی. در سبک سنتی در کنار ایجاد فضایی گرم و صمیمی، اصل سادگی برای حفظ تعادل فضا هم مورد توجه قرار می گیرد.

دکوراسیون اتاق نشیمن سنتی


پالت رنگ اتاق نشیمن سنتی

بخش قابل توجهی از پالت رنگ یک اتاق نشیمن سنتی به رنگ های گرم و زمینی اختصاص دارد تا محیطی صمیمی که افراد به گفت و گو در آن ترغیب می شوند، ایجاد شوند. البته این به معنای حذف رنگ های خنثی نیست چرا که حضور آنها برای حفظ تعادل دکوراسیون نیاز خواهد بود. اختصاص بخش بزرگی از پالت رنگ دکوراسیون به رنگ های برجسته، خستگی چشم را به دنبال خواهد داشت. گزینه دیگر پیش روی شما استفاده از رنگ هایی خنثی با ته رنگ گرم همچون سفید با ته رنگ بژ است. 

پالت رنگ اتاق نشیمن سنتی


عناصر تزیینی اتاق نشیمن سنتی

عناصر تزیینی ای که در اتاق نشیمن سنتی مورد استفاده قرار می گیرند، سهم قابل توجهی در جلوه ی کلی آن دارند. نصب پارچه های گل دار یا قالی روی دیوار، گالری دیواری ای از تصاویر اعضای خانواده، آبشاری از گل و تابلوهایی بزرگ با تصاویر کلاسیک از جمله جذاب ترین گزینه های پیش روی شما هستند.

عناصر تزیینی اتاق نشیمن سنتی​​​​​​​


لایه بندی عناصر دکوراسیون در اتاق نشیمن سنتی

یکی از موارد اصلی ای که سبک های مختلف را از یکدیگر متمایز می کند، نوع لایه بندی و قرار گرفتن عناصر مختلف دکوراسیون است. در یک اتاق نشیمن سنتی نحوه قرار گرفتن وسایل به نحوی است که شروع گفت و گو بین افراد را تسهیل می بخشد. 

مبلمان در فاصله کمتری نسبت به هم قرار گرفتند، بین آنها از میز های کوچک کنار مبلی استفاده نشده است، شاهد حضور مبل سه نفره تک در دکوراسیون نیستیم و اغلب مبلمان بصورت نیم ست و ست کامل استفاده می شوند. البته این به معنی ایجاد فضایی شلوغ که در جریان انرژی فضا اختلال ایجاد می کند، نیست.


مبلمان در اتاق نشیمن سنتی

برای انتخاب مبلمان یک اتاق نشیمن سنتی دو گزینه پیش روی شما خواهد بود و این بستگی به نوع حس و حالی دارد که می خواهید از فضا دریافت کنید. اگر یک اتاق نشیمن سنتی مدرن مد نظر شما است، مبلمانی که در ساخت آنها از چوب استفاده شده است، شما را به نتیجه موردنظرتان خواهند رساند. از طرف دیگر به دنبال داشتن یک اتاق نشیمن سنتی کلاسیک هستید، مبلمان چستر همان چیزی است که برای داشتن جلوه ی باشکوه خود به دنبال آن هستید. پیشنهاد میکنیم برای داشتن یک چیدمان اصولی برای مبلمان منزل خود حتما سری به مقاله " 7 اشتباه رایج چیدمان مبلمان در منازل ایرانی " بزنید

مبلمان در اتاق نشیمن سنتی


کتابخانه خانگی در اتاق نشیمن سنتی

یکی از مولفه های اصلی در طراحی یک اتاق نشیمن سنتی، کتابخانه خانگی است که شما را یک قدم به رسیدن به جلوه مورد نظرتان نزدیک تر می کند. یک کتابخانه چوبی همان چیزی است که به آن نیاز دارید البته در انتخاب سبک آن دقت کنید که اولویت با طرح های کلاسیک است.


عناصر روشنایی در اتاق نشیمن سنتی

انتخاب عناصر روشنایی معمولا برای لحظات آخر می مانند، این درحالی است که جلوه تک تک عناصر دکوراسیون و پالت رنگ متناسب با میزان روشنایی فضا می تواند تغییر کند. عناصر روشنایی شامل سه گروه اند: چراغ های سقفی که روشنایی عمومی را تامین می کنند، آباژورها و چراغ های رومیزی یا زمینی که روشنایی کاری را تامین می کنند و نورهای نقطه ای که مسئول تامین روشنایی تاکیدی اند. برای داشتن یک اتاق نشیمن سنتی آرامش بخش و دلنشین شما به توجه به هر سه ی اینها نیاز خواهید داشت.

عکس اتاق نشیمن سنتی


آینه ها در اتاق نشیمن سنتی

آینه ها هم جلوه ای باشکوه به منزل می بخشند و هم محیط آن را بازتر نشان می دهند پس دلیلی ندارد دیزاین اتاق نشیمن سنتی خود را از آن محروم کنیم. البته تکیه دادن یک آینه قدی به دیوار که با ریسه های نوری تزیین شده است، چیزی نیست که از آن صحبت می کنیم. البته در جذاب بودن آن شکی نیست اما گزینه مناسبی برای دکوراسیون مینیمال خواهد بود. یک آینه دیواری با قابی طلایی فلزی یا چوبی در قسمت بالای میز کنسول همان چیزی است که برای چیدمان سنتی منزل تان نیاز دارید.


قالی در اتاق نشیمن سنتی

اضافه کردن قالی به چیدمان اتاق نشیمن سنتی، جلوه ای گرم به آن می بخشد، البته نه هر قالی ای. قطعا قالی ای با پالت رنگ خنثی و طرح های هندسی چیزی نیست که شما را به جلوه سنتی موردنظرتان برساند. طرح های کلاسیک و رنگ های گرمی همچون قرمز ویا رنگ های جواهراتی همچون آبی فیروزه ای همان مولفه هایی اند که در انتخاب قالی نیاز است مورد توجه قرار گیرند.


سخن پایانی؛ به پایان این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت با بررسی بایدها و نبایدهای اتاق نشیمن سنتی رسیدیم. ازینکه با ما همراه بودید، از شما متشکریم. خوشحال می شویم شما هم ایده های خود برای داشتن یک چیدمان سنتی را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذرید و ادامه دهنده این مقاله باشید.

خرید انواع مبلمان برای منازل سنتی

در این مقاله با هم درباره دکوراسیون اتاق نشیمن سنتی و فوت و فن های دیزاین سنتی صحبت کردیم. همچنین همگی ما میدانیم مهم ترین عنصر در دکوراسیون اتاق نشیمن مبلمان است. به همین خاطر به شما پیشنهاد میکنیم قبل از شروع به تغییر دکوراسیون حتما به این مجموعه سر بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید